Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Er zijn ontvetters en ontvetters, he groene zeep (of bruine zeep in Vlaanderen) is niet meteen het krachtigste detergent op de markt. Het voordeel van bruine zeep is dat het altijd even sterk is (min of meer), ongeacht de leverancier. Je weet dus wat je krijgt, en je kan er niet veel kwaad mee doen (er is niet heel veel aan een auto dat aangetast kan worden door bruine zeep). En het is bovendien vaak schappelijk geprijsd.
Koop je echter iets van een gespecialiseerd consumentenmerk voor de autobranche, dan heb je altijd twee mogelijke risico's: ten eerste dat het soms meer kwaad doet dan goed omdat de toepassingsvoorwaarden vaak onduidelijk zijn, en ten tweede dat je te veel betaalt omdat ze je rond de oren slaan met dure terminologie (zoals shampoo met zeewier, met citruszuren, met probiotica en met extra mineralen ). Ik weet in ieder geval nooit wat ik moet kiezen als ik zo'n autoshop sta. Ik had dat probleem een jaar geleden toen ik onderhoudsproducten zocht voor het leder van m'n zetels. Man toch, om door die bomen nog het bos te zien, 't is niet evident.
Het grootste probleem met die daken is het verkeerde gebruik van reinigingsproduct. Of je nu bruine, groene of een andere zeep gebruikt... Zorg ervoor dat je een licht reinigend product hebt en dat je nadien goed afspoelt zodat er geen zeepresten kunnen verdrogen in je dak.
Daarbovenop kan je gaan beschermen waardoor je dergelijke ontvettende middeltjes niet op regelmatig basis moet bezigen. Het water parelt van het dak, zonder er echt in te dringen.
Daarbovenop kan je gaan beschermen waardoor je dergelijke ontvettende middeltjes niet op regelmatig basis moet bezigen. Het water parelt van het dak, zonder er echt in te dringen.
Tja, dat is nu net wat op de site van www.cabrio.nl wordt afgeraden. Een aangezien zij cabriodaken herstellen en restaureren, is het nu zeer moeilijk om te bepalen wie hier gelijk heeft: de persoon die z'n geld verdient met het poetsen van auto's, of het bedrijf dat z'n geld verdient met het maken van cabriodaken.
EDIT: al moet ik toegeven dat het product dat op de website van Wax-it wordt aangeprezen, nl. RaggTopp Fabric Convertible Top Kit, toch ook wel een mooie referentie heeft. Als Haartz er z'n naam aan wilt koppelen, zal het op z'n minst geen kwaad kunnen
Comment